Ladislav Lörinc

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 17/2020

Nedeľa večer už tradične prináša pravidelný sumár mojich (nielen) starostovských aktivít za uplynulý týždeň. Nemusím ho písať, ale stále chcem. Sľúbil som Vám, že budem pravidelne informovať a budem maximálne transparentný.
 
Ponúkam teda opäť prehľad týždňa v kocke aj s odôvodnením, dnes ale pyramídu obrátim a začnem hneď tým aktuálnym, čo ideme robiť. Teda nie my ani žiadna dodávateľská firma, no priamo zamestnanci sociálneho podniku. Áno toho, ktorý sme vlani založili a z jednoduchších prác teraz bude mať na starosti kosbu celého sídliska.
 
? KOSIŤ BUDE NÁŠ SOCIÁLNY PODNIK :
Pracovníci budú mať k dispozícii zariadenie v hodnote 50-tisíc eur, ide o 3 malotraktory a 5 ručných krovinorezov. V praxi budú kosiť najprv plochy popri hlavných ťahoch ciest, potom vnútrobloky a nakoniec ostatné trávnaté miesta.
 
Oproti externým firmám, ktoré nám túto činnosť zabezpečovali doposiaľ, ušetríme tým čas i peniaze. Kosiť budeme vedieť po novom aj operatívne, v závislosti od situácie. Nemusíte sa báť, nezabudli sme ani na príjemný pohľad zakvitnutých lúk, ktorý si chceme na sídlisku užiť opäť. Preto nechávame niektoré plochy nepokosené, tzn. kosba bude prebiehať len 2x ročne. Príroda predsa vie, čo má robiť a my chceme byť na našom sídlisku ekologickí.
 
S kosením zelene by sme chceli na KVP začať v utorok, ak nám to počasie dovolí, my sme ready. Náš pán prednosta Miro Michalus na tomto odviedol kus dobrej roboty.?
 
Za uplynulé dni sme:
? POĎAKOVANIE František Ténai STAROSTOVI Z MČ SEVER????
Fero mi v utorok zavolal a ponúkol možnosť obedov zdarma pre našich dôchodcov, ktorí sú odkázaní na pomoc. Vo štvrtok tak 36 dôchodcov dostalo jeden obed grátis tak, aby neostali o hlade aj cez voľný deň, v piatok. Fero veľká vďaka, že si myslel aj na našich dôchodcov. Klobúk dole. Takto vyzerá starostovská spolupráca!
 
? PRIPRAVUJEME ZÁHONY NA VÝSADBU KVETOV?:
Od pondelka naši aktivační pracovníci pripravujú terén na výsadbu nových kvetov, pokračovať budú aj zajtra. Pribudnúť by mali pred úradom, pri poliklinike i kostole. Keďže je sucho, ťažšie sa rýľuje. O to viac si osobne vážim ich prácu, lebo makajú v prospech sídliska za každých okolností. Veď pozrite sami – https://www.facebook.com/301381729988014/posts/2756251361167693/?vh=e&d=n
 
? MIESTNE ZASTUPITEĽSTVO KVP:
Po dohode s poslancami sme sa vo štvrtok stretli na rokovaní zastupiteľstva v mimoriadnom termíne. V priebehu polhodinky sme za sprísnených hygienických opatrení stihli celý program. Ten odštartoval zložením sľubu novozvolený poslanec Dávid Karľa, ktorý vo funkcii nahradil už súčasného kontrolóra Ladislava Takáča. Pokračovalo sa informatívnymi správami o rozpočtových opatreniach ako i zrealizovaných komisiách pre výberové konania. Poslanci odsúhlasili aj 15%-né spolufinancovanie (cca 4000 eur) v projekte Interreg, čím podporili spoluprácu s maďarskou obcou. Som rád, že sme to ukážkovo spoločne zvládli aj za podmienok, s ktorými sme doposiaľ nemali skúsenosti. Vecne a konštruktívne. Tak si to predstavujem.
 
Report z nášho zastupiteľstva nájdete aj tu – https://www.facebook.com/301381729988014/posts/2753958358063660/?d=n
 
? MESTSKÉ ZASTUPITEĽSTVO MESTA KOŠICE:
Rokovali sme o 2 hlavných bodoch:
– Revolvingový úver vo výške 15.000.000€ pre mesto Košice, ktorý bude prioritne určený na dočasné vykrytie výpadku príjmov mesta v súvislosti s pandémiou COVID-19 (udržanie cashflow)
 
– Dofinancovanie výstavby Košickej futbalovej arény (KFA) vo výške 2.000.000€. Dokončenie 1.etapy (gastro + admin.budova). Štyri tribúny zatiaľ nečakajte, to je 3.fáza. Pomôcť teraz musí Vláda SR, SFZ a štát.
 
 
? KONTROLA VEREJNÉHO OSVETLENIA PRIAMO V TERÉNE ?
V stredu v noci sme mali s Roman Matoušek nočné potulky KVPčkom zamerané na kontrolu verejného osvetlenia. Kontrolovali sme si tmavé miesta, kde by sme potencionálne mohli pomôcť a osadiť nové solárne LED svietidlá ?
 
? VÝSTAVBA BEZBARIÉROVÉHO PRÍSTUPU DO DENNÉHO CENTRA SA UŽ ZAČALA:
Práce na stavenisku odštartoval zhotoviteľ podľa dohody – vo štvrtok. Verím, že aj naďalej sa budeme držať plánovaného harmonogramu a v júni bude hotovo. Okrem toho, že uľahčíme našim dôchodcom ale i mamičkám s kočíkmi cestu do denného centra, tak po rokoch konečne splníme aj legislatívne podmienky bezbariérovosti platné pre zariadenia sociálnych služieb. Projekt je hradený výlučne z rozpočtu mestskej časti. Viac si o ňom môžete prečítať aj v článku tu – https://kosice.korzar.sme.sk/c/22395516/na-kosickom-sidlisku-buduju-bezbarierovy-pristup-do-denneho-centra.html
 
? NOVÁ KVAPKA VO VAŠICH SCHRÁNKACH:
Dostali ste už novú KVaPku? Čo na ňu hovoríte? Tento raz čakám spätnú väzbu nie len na obsah ale i “obal”, ktorý po rokoch dostal novú modernejšiu podobu. Aj keď sa zmenil jej dizajn a nové sú aj témy, cieľ ostal naďalej rovnaký. A to informovať vás o tom podstatnom, čo sa na sídlisku deje, chystá i plánuje. Prečítať si ju budete môcť zajtra aj online prostredníctvom nášho webu či APPky. Veľká vďaka všetkým, ktorí sa podieľali na jej tvorbe až po distribúciu do jednotlivých schránok, dobrá práca.
 
? HĽADÁME DOPRAVNÉHO PROJEKTANTA:
Zaevidovali ste už túto výzvu, ktorú máme aktuálne vyhlásenú – http://www.mckvp.sk/miestny-urad/verejne-obstaravanie/vyzvy/2020/1000493/ ?
 
Keďže chceme vyriešiť a tým zlepšiť organizáciu dopravy pred našimi základnými školami, hľadáme odborníka, ktorý by vyhotovil projektovú dokumentáciu. Lehota na predkladanie cenových ponúk je do pondelka 11.5.2020.
Ak niekoho poznáte, dajte mu o tom vedieť. Ďakujem.
 
? NAĎALEJ POMÁHAME NAŠIM OBČANOM ?
❗️Opakujem, že ak potrebujete rúško, nakúpiť potraviny či lieky alebo zabezpečiť obed, naše linky a zamestnanci sú Vám k dispozícii:
?055/ 789 06 10 a 055/789 06 16 – rúška
?055/ 789 06 32 a 055/789 06 19 – nákupy
?055/ 789 06 19 – obedy
 
Aj keď je miestny úrad pre verejnosť zatvorený, neznamená to, že nefunguje. V obmedzenom režime naďalej vykonávame agendu súvisiacu s evidenciou a hlásením pobytu občanov.
 
V záujme ochrany zdravia, Vás ale prosíme aby ste postupovali nasledovne:
?Zavolajte na tel. č. 055/789 06 18 alebo 055/789 06 10, alebo napíšte na adresu k1k@mckvp.sk a dohodnite si presný čas Vašej návštevy.
?V stanovený čas prídete pred budovu miestneho úradu a zavoláte na uvedené číslo.
?Zamestnanec úradu si Vás vonku osobne vyzdvihne na vybavenie záležitosti.
?Pred vstupom do budovy podpíšete vyhlásenie o negatívnej cestovateľskej anamnéze.
?Pri vstupe do budovy musíte mať rúško ako i rukavice.
?Na vybavenie žiadosti musíte použiť vlastné pero.
 
? ČISTOTA A ÚDRŽBA SÍDLISKA
Ak Vás zaujíma čistota nášho sídliska – Viac o vykonaných prácach v teréne sa dozviete už zajtra ráno v našom pravidelnom fotoreporte na oficiálnom FB mestskej časti – https://www.facebook.com/MESTSKACASTKVP/
 
SPOLOČNE TO ZVLÁDNEME PRIATELIA ?
 
#zodpovedne #ruskoniejehanba #somdoma

Zdielať:

Ďalšie články

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 36/2023

Tak to bol teda epický týždeň! Kde mám začať svoje písanie? Zelená strecha na Miestnom úrade je už skoro dokončená. Prístrešky na zastávkach MHD pribúdajú

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 34/2023

Verím, že si plnými dúškami užívate záver leta. Budúci týždeň nás čakajú 2 významné štátne sviatky a tým pádom aj 2 dni pracovného pokoja. Deťom