Mobil +421 908 314 623 · info@ladislavlorinc.sk

KVP vyhralo nové detské ihrisko

KVP vyhralo nové detské ihrisko

Sídlisko KVP vyhralo začiatkom marca súťaž o výstavbu detského ihriska Žihadielko, ktorú pravidelne organizuje obchodný reťazec Lidl. Súťaž trvala štyri týždne a sprevádzala ju intenzívna kampaň občanov a rôznych firmy a organizácií. 

Mestská časť získala vyše 400-tisíc hlasov od 15 865 hlasujúcich. Do výzvy sa zapojili aj sídliská Ťahanovce a Furča, ale neúspešne. Sídlisko KVP tak získalo historicky ako prvé ihrisko tohto druhu v hodnote 87-tisíc eur nielen pre Košice, ale aj pre celý Košický kraj. Starosta sa stretol so zástupcami spoločnosti, s ktorými prebrali detaily jeho umiestnenia a vzhľad.

Proti vandalom

Detské ihrisko vyrastie vedľa ZŠ Starozagorská, kde ešte do roku 2014 strašil skelet bývalej plavárne. Plocha by mala byť k stavebným prácam odovzdaná 1. apríla a ihrisko odovzdané do 1. júna, na Medzinárodný deň detí. Spoločnosť postaví ihrisko na vlastné náklady. Mestská časť sa musí postarať o prípravu staveniska a všetky povolenia.

„Už som poslal všetky žiadosti o vyjadrenie pre výstavbu inžinierskych sietí,“ uviedol starosta mestskej časti KVP Ladislav Lörinc. Miesto bude monitorované kamerovým systémom aby sa zamedzilo vandalizmu, čo zaplatí samospráva z vlastných nákladov.

Veľkolepá oslava

Spoločnosť počas roka sprevádzkuje dokopy 10 podobných ihrísk. Prvé z nich otvorí práve na Sídlisku KVP a oslavy budú vo veľkom štýle. „Pravdepodobne zaznamenali našu eufóriu okolo súťaže a vidia tu aj marketingový potenciál. Preto na otvorenie príde generálny riaditeľ Lidlu a spoločnosť zabezpečí kompletné podujatie na deň detí,“ uviedol starosta. Podľa skúsenosti spoločnosti sa na otvorení očakáva účasť približne 2 500 ľudí.

Ťažké začiatky

Lörinc spomína na začiatky, kedy ich čísla boli podobné s Ťahanovcami a Furčou, no potom začali s marketingovou stratégiou. „Našlo sa tu zopár občanov, ktorí začali aktívne robiť osvetu a zrazu sme ich predbehli. Vtedy som sa do toho intenzívnejšie zapojil aj ja a podarilo sa nám presvedčiť aj pána primátora a župana, aby projekt tiež troška potlačili,“ hovorí novozvolený starosta.

Pomohla masívna kampaň

Spustila sa doslova reklamná kampaň, ktorá zahŕňala bilboardy, city lighty a rozdalo sa 40-tisíc letákov. Starosta priznal, že v rámci kampane siahol do svojho vrecka.

„Podobne to bolo aj pri niektorých firmách alebo mojich známych, ktorí na vlastné náklady vytlačili výzvy a lepili ich po bránach na celom východnom Slovensku,“ uviedol starosta. Na sociálnych sieťach sa vytvorili skupiny, kde ľudia vyzývali na hlasovanie. Angažovali sa mamičky, hlasovať začali aj školy.

Žihadielko bolo už pomaly všade. „Časom to už bolo síce otravné, ale mal som kamarátov, ktorí ráno vstali, automaticky zahlasovali a už si nevedeli bez toho predstaviť život,“ usmieva sa Lörinc.

Originál článku čítajte na: https://kosicednes.sk/udalosti/kvp-vyhralo-nove-ihrisko/

  • Date 19. marca 2019
  • Tags