Ťažko sa argumentuje niekomu, kto si nedal ani tú námahu, aby si utvoril všeobecný prehľad. Ťažko funguje demokracia a pluralita názorov, ak poslanci hlasujú podľa zdvihnutého palce. Ťažko sa rieši problematika statickej dopravy, ak chcete robiť iba biznis s parkovaním. V Košiciach sme všetci svedkami toho, ako sa robí biznis na občanoch. Taký slovenský biznis.
Raši poukázal na to, že nový parkovací systém, ktorý podobným spôsobom funguje v Prahe a na Slovensku (v Banskej Bystrici a Zvolene), je jedným z krokov dlhodobej stratégie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Košiciach tak, ako je to vo všetkých vyspelých európskych mestách.
Čítajte viac: http://kosice.korzar.sme.sk/c/8219667/primator-rasi-tema-parkovania-je-spolitizovana.html#ixzz4EIHo79uj
My hovoríme, že to, čo prijali poslanci v Košiciach je zjavne nevýhodné pre mesto, pre Košičanov.
Čo mesto to iný systém, ale uvádzať len príklady, kde pôsobí EEI, alebo pán Tomanovič, je bohapustým zavádzaním občanov. Nemáme jediný a nemáme ani najlepší systém regulácie statickej dopravy. Tak, ako v živote, vždy existuje alternatíva. V prípade Košíc, existuje alternatíva lepšia pre občanov.
V mestách ako Prievidza, Trenčín, Trnava idú všetky peniaze z parkovania do mestských firiem. 100% výnosov. Názor týchto miest na biznis s parkovaním môžete nájsť tu: https://dennikn.sk/blog/nieco-zhnite-v-nasom-meste-kosice/
Ak by niekoho napadlo argumentovať, že tieto mestá sú menšie ako Košice, tak skúsme Amsterdam, Viedeň, Tel Aviv, či Krakow. Kľudne sa poďme baviť odborne, len to by muselo mestské zastupiteľstvo v Košiciach vedieť, čo schvaľuje. Pravdou je, že si nedali ani tu námahu zistiť si fakty a bez zaváhania schválili biznis pre EEI, ktorý im predložilo vedenie mesta na čele s Richardom Rašim. Fakt, že poslancom musí viceprimátorka Lenártová ukazovať svojím palcom ako musia hlasovať, by sme tiež nemali opomenúť. Jasne dokazuje, že niektorí poslanci mesta nemajú vlastný názor a hlasujú len podľa inštrukcií zhora. Bábky v rukách tejto garnitúry.
Pán primátor o tom všetkom nevie, lebo mu to v EEI nepovedali. Prečo aj, veď by toľko nezarobili na Košičanoch. Nepovedali mu napríklad, že:
- Viedeň používa peniaze z parkovania na odľahčenie premávky v centre. Slúžia najmä na výstavbu garáží a zlepšovanie verejnej dopravy
- Amsterdam prerozdeľuje 70% z tržby za parkovanie medzi jednotlivými mestskými časťami, napriek tomu, že parkovanie má na starosti súkromná firma. Zvyšok ide do mestského fondu mobility pre rozvoj dopravnej infraštruktúry
- Tel Aviv rozdelil mesto na štyri pásma. Obyvatelia každej zóny môžu požiadať o bezplatnú parkovaciu nálepku. Každý občan, či už s trvalým alebo prechodným pobytom v meste, má nárok na nálepku na jedno auto, ktoré vlastní alebo užíva. Rezidenti parkujú zadarmo na niektorom z vyznačených uličných parkovacích miest vo svojej zóne. Naopak, návštevníci parkujú za 1,5 eur na hodinu. Minimálne polovica uličných parkovacích miest po 17.00 h je rezervovaná pre obyvateľov zóny. Niektoré miesta sú návštevníkom za poplatok k dispozícii aj po 17.00 h. Avšak, o tieto sa delia s rezidentmi, ktorí tam môžu parkovať zadarmo. Mesto vybudovalo tieto miesta z príjmov, ktoré získalo z prevádzkovania nového systému verejného parkovania.
- V Tel Avive niektoré mestské časti nemali pre svojich obyvateľov dostatok uličných parkovacích miest. Títo rezidenti mohli zanechať svoje autá s nálepkou aj na komunálnych parkoviskách mimo bydliska, ale v rámci hraníc príslušnej mestskej časti. Mesto vybudovalo tieto miesta z príjmov, ktoré získalo z prevádzkovania nového systému verejného parkovania.
- Prievidza získava 100% výnosu z parkovania a tieto peniaze spätne investujú do prevádzkových nákladov a riešenia situácie s parkovaním
- Vo všetkých mestách, kde sa o parkovanie zodpovedne stará samospráva majú občania možnosť neustálej kontroly verejnosti (na Slovensku: povinné zverejňovanie informácií na základe „info zákona č.211/2000“)
Na zamyslenie pre Košičanov:
Fakty: V roku 2015 sme v Košiciach investovali do modernizácie MHD viac ako 120 miliónov eur a v nasledujúcich dvoch rokoch chceme preinvestovať do ďalšej modernizácie električkovej dopravy takmer 80 miliónov eur.
Na riešenie problému parkovania v meste Košice je potrebných minimálne 12 miliónov eur.
Otázka: Aký bol problém snažiť sa získať desatinu sumy na riešenie parkovania v prospech občanov Košíc? Aký bol problém regulovať, ale neprenášať finančné následky na občanov Košíc?
Odpoveď: Samospráva na čele s Rašim by musela chcieť urobiť niečo pre verejný záujem, nie pre biznis spriatelených firiem. Samospráva by musela zobrať zodpovednosť za to, na čo má podľa zákona kompetencie a za čo nesie zodpovednosť. V Košiciach sa však zodpovednosti alibisticky zbavujeme a prezentujeme to ako víťazstvo ducha.
Podpísali ste už Petíciu za zmenu koncepcie parkovania v Košiciach?