Ladislav Lörinc

KOŠIČANIA SI NEZAPLÁVAJÚ NA INFORMAČNEJ KAMPANI

Pamätám si posmešný výrok pána primátora, že „Košičania si nezašportujú na projektových dokumentáciách„, keď som sa snažil presvedčiť zastupiteľstvo, že potrebujeme vyčleniť peniaze na projektovú dokumentáciu pre výstavbu multifunkčnej haly, ktorú Košice a športová verejnosť tak veľmi potrebujú.
 
Každý úspešný projekt pritom začína myšlienkou – štúdiou – projektovou dokumentáciou – vysúťažením dodávateľov – výstavbou – úspešnou kolaudáciou a následnou prevádzkou. Pod týmto vedením máme zjavne iné priority a po štúdii nie je zjavne potrebné vymeniť ani jednu kachličku, ide sa hneď na PR, vizuálnu a mediálnu kampaň k akvaparku.
 
NA ZASTUPITEĽSTVE SOM TO POVEDAL OTVORENE
Aj preto som sa na zastupiteľstve vyjadril nasledovne:
Lörinc nesúhlasí s tým, aby sa minuli peniaze na informovanie ľudí o rekonštrukcii plavárne. Za najlepšiu reklamu považuje, ak na plavárni bude „konečne niečo hotové“. Žiada, aby mesto prestalo míňať finančné prostriedky na lacné PR.
 
Teraz ideme schvaľovať rozpočet, mne je niekedy trápne, že mi padajú lampy pomaly ľuďom na hlavy, obrazne povedané. A tu míňame 25-tisíc eur z verejných finančných prostriedkov na to, aby sme informovali a viedli facebookovú stránku.“ Odporúča skúsiť pracovať v tichosti. „Doručme výsledky a potom, pán primátor, spravte veľký bašavel, strihajte pásku, všetci sa budeme tešiť,“ povedal na zastupiteľstve Lörinc.
 
PREČO MÁM TAKÝTO NÁZOR?
Fakty na základe ktorých som moje vyjadrenie učinil:
📍 Vyjadrenie pána primátora a riaditeľa MMK zo zastupiteľstva, že citujem: „O ničom nevieme“ by som prinajmenšom spochybňoval. Mám za to, že o tom veľmi dobre vedeli a že to riaditeľovi TEHO zadali a aj pripravili. Podľa informácií, ktoré mi boli poskytnuté boli podklady pripravované na MMK pánom Dubécim (šéf komunikačného tímu pána primátora) a takisto mestskej spoločnosti TEHO, s.r.o. bola táto aktivita nariadená priamo MMK.
 
📍 Okrem pomerne štedrej sumy 23.000 eur bez DPH v dobe, kedy nie sú peniaze na iné podstatnejšie problémy Košičanov je zaujímavé aj to, že to chceli „zakryť“ do celkových nákladov na projektovú dokumentáciu a práce na novej MKP a súťažiť prostredníctvom TEHO, s.r.o.
 
📍 Zároveň z podkladov vyplýva, že chystali uzavretú súťaž s oslovením 3 konkrétnych firiem. Uzavretá súťaž na bežne dostupné tovary a služby akou sú aj reklamné a marketingové služby podľa môjho názoru nie je transparentná. Prečo by sa do súťaže o nový dizajnmanuál plavárne nemohli zapojiť aj iné reklamné agentúry a marketingové spoločnosti z Košíc, či zo Slovenska?
 
📍 Zdôrazňujem, že Mesto Košice disponuje svojimi vlastnými komunikačnými kanálmi – web mesta, FB, občasník „V skratke“, vlastné citylighty, vlastná televízia TelKE, komunikačné oddelenie 12 ľudí + pomerne štedrý budget na mediálnu komunikáciu a platené PR v médiách. Ak teda chcú niečo komunikovať, vedia veľmi rýchlo a aj zadarmo.
 
SUMA SUMÁRUM
Dokážem pochopiť, že je potrebné komunikovať a informovať a že to niečo stojí, ale nedokážem pochopiť takéto míňanie verejných zdrojov v tejto počiatočnej fáze projektu, kedy nebola obrazne povedané „vymenená ani jedna kachlička“. Považujem to za nehospodárne nakladanie s verejnými financiami.
 
Tri roky o tomto zámere mesto len rozpráva. Treba najprv niečo reálne urobiť a potom to vieme odprezentovať. Opäť raz robíme marketing z ničoho, v snahe „opiť ľudí rožkom“.
 
Chápem, že primátor potrebuje politicky odkomunikovať, že toto je ten sľubovaný akvapark, ale zatiaľ si Košičania na reklamnej kampani nezrekonštruovanej plavárne nezaplávajú… Sorry.
 
Začnite najprv prosím reálne robiť. Výsledky reálnej práce sú najlepší marketing.

Zdielať:

Ďalšie články

DENNÍK STAROSTU 35/2024

Milé detičky, milí učitelia, už je to tu! Prvý deň školského roka so sebou prináša nádeje, radosť i obavy. Milé deti želám Vám veľa zážitkov,

DENNÍK STAROSTU 34/2024

Vraciam sa z východu, kde som trávil posledné dni. Zemplínska Šírava, Michalovce, Zalužice, Pavlovce nad Uhom. Ďakujem za pekné momenty, stretnutia a vrúcne privítania. Rozmýšľam, či

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 32/2024

Všetko najlepšie všetkým Zuzkám želám. Dámy, nech sa Vám darí a nech ste šťastné! … a teraz najčastejšia otázka za posledný týždeň: “Hlasovali ste dnes