Ladislav Lörinc

KOŠIČANIA SI NEZAPLÁVAJÚ NA INFORMAČNEJ KAMPANI

Pamätám si posmešný výrok pána primátora, že „Košičania si nezašportujú na projektových dokumentáciách„, keď som sa snažil presvedčiť zastupiteľstvo, že potrebujeme vyčleniť peniaze na projektovú dokumentáciu pre výstavbu multifunkčnej haly, ktorú Košice a športová verejnosť tak veľmi potrebujú.
 
Každý úspešný projekt pritom začína myšlienkou – štúdiou – projektovou dokumentáciou – vysúťažením dodávateľov – výstavbou – úspešnou kolaudáciou a následnou prevádzkou. Pod týmto vedením máme zjavne iné priority a po štúdii nie je zjavne potrebné vymeniť ani jednu kachličku, ide sa hneď na PR, vizuálnu a mediálnu kampaň k akvaparku.
 
NA ZASTUPITEĽSTVE SOM TO POVEDAL OTVORENE
Aj preto som sa na zastupiteľstve vyjadril nasledovne:
Lörinc nesúhlasí s tým, aby sa minuli peniaze na informovanie ľudí o rekonštrukcii plavárne. Za najlepšiu reklamu považuje, ak na plavárni bude „konečne niečo hotové“. Žiada, aby mesto prestalo míňať finančné prostriedky na lacné PR.
 
Teraz ideme schvaľovať rozpočet, mne je niekedy trápne, že mi padajú lampy pomaly ľuďom na hlavy, obrazne povedané. A tu míňame 25-tisíc eur z verejných finančných prostriedkov na to, aby sme informovali a viedli facebookovú stránku.“ Odporúča skúsiť pracovať v tichosti. „Doručme výsledky a potom, pán primátor, spravte veľký bašavel, strihajte pásku, všetci sa budeme tešiť,“ povedal na zastupiteľstve Lörinc.
 
PREČO MÁM TAKÝTO NÁZOR?
Fakty na základe ktorých som moje vyjadrenie učinil:
📍 Vyjadrenie pána primátora a riaditeľa MMK zo zastupiteľstva, že citujem: „O ničom nevieme“ by som prinajmenšom spochybňoval. Mám za to, že o tom veľmi dobre vedeli a že to riaditeľovi TEHO zadali a aj pripravili. Podľa informácií, ktoré mi boli poskytnuté boli podklady pripravované na MMK pánom Dubécim (šéf komunikačného tímu pána primátora) a takisto mestskej spoločnosti TEHO, s.r.o. bola táto aktivita nariadená priamo MMK.
 
📍 Okrem pomerne štedrej sumy 23.000 eur bez DPH v dobe, kedy nie sú peniaze na iné podstatnejšie problémy Košičanov je zaujímavé aj to, že to chceli „zakryť“ do celkových nákladov na projektovú dokumentáciu a práce na novej MKP a súťažiť prostredníctvom TEHO, s.r.o.
 
📍 Zároveň z podkladov vyplýva, že chystali uzavretú súťaž s oslovením 3 konkrétnych firiem. Uzavretá súťaž na bežne dostupné tovary a služby akou sú aj reklamné a marketingové služby podľa môjho názoru nie je transparentná. Prečo by sa do súťaže o nový dizajnmanuál plavárne nemohli zapojiť aj iné reklamné agentúry a marketingové spoločnosti z Košíc, či zo Slovenska?
 
📍 Zdôrazňujem, že Mesto Košice disponuje svojimi vlastnými komunikačnými kanálmi – web mesta, FB, občasník „V skratke“, vlastné citylighty, vlastná televízia TelKE, komunikačné oddelenie 12 ľudí + pomerne štedrý budget na mediálnu komunikáciu a platené PR v médiách. Ak teda chcú niečo komunikovať, vedia veľmi rýchlo a aj zadarmo.
 
SUMA SUMÁRUM
Dokážem pochopiť, že je potrebné komunikovať a informovať a že to niečo stojí, ale nedokážem pochopiť takéto míňanie verejných zdrojov v tejto počiatočnej fáze projektu, kedy nebola obrazne povedané „vymenená ani jedna kachlička“. Považujem to za nehospodárne nakladanie s verejnými financiami.
 
Tri roky o tomto zámere mesto len rozpráva. Treba najprv niečo reálne urobiť a potom to vieme odprezentovať. Opäť raz robíme marketing z ničoho, v snahe „opiť ľudí rožkom“.
 
Chápem, že primátor potrebuje politicky odkomunikovať, že toto je ten sľubovaný akvapark, ale zatiaľ si Košičania na reklamnej kampani nezrekonštruovanej plavárne nezaplávajú… Sorry.
 
Začnite najprv prosím reálne robiť. Výsledky reálnej práce sú najlepší marketing.

Zdielať:

Ďalšie články

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 36/2023

Tak to bol teda epický týždeň! Kde mám začať svoje písanie? Zelená strecha na Miestnom úrade je už skoro dokončená. Prístrešky na zastávkach MHD pribúdajú

DENNÍK STAROSTU – TÝŽDEŇ 34/2023

Verím, že si plnými dúškami užívate záver leta. Budúci týždeň nás čakajú 2 významné štátne sviatky a tým pádom aj 2 dni pracovného pokoja. Deťom